Oh my god!

Så var det dags igen. Jesus har flyttat från bl.a. rostbröd till ryggen på en rocka. Det mest intressanta i den här texten är ju citatet:

”Jag tyckte först att den såg ut som en skäggig hemlös man. Men när jag la upp bilden på Instagram sa en av mina vänner ”det där är Jesus”. Och jag tänkte: ”Å herre gud. Du har rätt”

Med tanke på att Jesus ska ha levt för 2000 år sedan innan kamerornas tid så är det ju rätt intressant att så pass många människor ögonblickligen har förmågan att känna igen Jesus (i en färg med den upplösning som kan tänkas finnas på en rostmacka eller rocka) och skilja honom från alla andra miljarder män med skägg som lever idag och har levt under människans historia.

Aftonbladet: ”Å herregud, det är Jesus”

Aftonbladet: "Åh, herregud, det är ju Jesus"

Om 7ster

Idérik liberal tänkare som utgår ifrån att alla människor har rätt till sin frihet, liv och egendom, samt att alla ska vara lika inför lagen och lagen ska vara lika för alla. Kan inte inordnas på en s.k. vänster-höger skala. Skriver om allt möjligt, men försöker hålla mig till sådant som inte anses självklart utan kan provocera, väcka debatt och ge nya infallsvinklar.
Det här inlägget postades i Iaktagelser & funderingar och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.