7ster finns nu på Twitter

Från och med idag är du välkommen att följa mig på Twitter: @F7ster

Om 7ster

Idérik liberal tänkare som utgår ifrån att alla människor har rätt till sin frihet, liv och egendom, samt att alla ska vara lika inför lagen och lagen ska vara lika för alla. Kan inte inordnas på en s.k. vänster-höger skala. Skriver om allt möjligt, men försöker hålla mig till sådant som inte anses självklart utan kan provocera, väcka debatt och ge nya infallsvinklar.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till 7ster finns nu på Twitter

  1. @Benanderii skriver:

    Följ gärna tebaks!

    Gilla

  2. Nämen va synd. Twitter har jag aldrig använt och aldrg förstått vad man ska ha till. Twitter är ju motsatsen till vad du själv skrev om sensationsjournalistiken 2012. Jag skrev en kommentar där med.

    Gilla

    • 7ster skriver:

      Jag tyckte som du men alla tjatade och till slut gav jag mig och skaffade ett konto. Det jag nu kan konstatera är att vi både hade rätt och fel. JA det är till stor del ”sensationsjournalistik” på 140 tecken (som jag tyvärr själv bidrar till). Samtidigt finns fördelar man inte kan bortse ifrån. Folk tvingas tänka (underskattat) för att pressa in sina åsikter på få tecken, man har ett stort utbud av åsikter och ämnen och kan välja vilka man vill följa. Många inlägg är länkningar till riktigt bra texter och bloggar som jag aldrig annars hade läst. Man får kontakt och kan utbyta idéer och syynpunkter med personer som man annars aldrig hade träffat eller som ligger långt utanför sitt kontaktnät som politiker, företagsledare, mediapersonligheter, poliser, vaktmästare etc. ”vanliga människor” kan enkelt ställa makthavare till svars och trådarna som bildas ger väldigt intressanta diskussioner, ofta mellan personer där debatt annars skulle varit osannolik, och man får en omfattande bild av ämnet. Slutsasen är att det goda faktiskt överskuggar det dåliga. Om du själv vill ta steget så vet du var jag finns.

      Gilla

Kommentarsfältet är stängt.